Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzorce užívání sociálních sítí u mladých dospělých osob s poruchou příjmu potravy v Centru Anabell
Sloviaková, Kateřina ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Pavelcová, Zuzana (oponent)
Východiska: Sociální sítě jsou fenoménem dnešní doby. Současné vědecké zkoumání se věnuje možným dopadům užívání sociálních sítí. Jeden z vážných dopadů je vliv na vnímání sebe sama a negativní důsledky z toho plynoucí, jako úzkost ze vzhledu, srovnávání se, nespokojenost se svým tělem. To se může stát jedním z faktorů vzniku poruch příjmu potravy, případně negativně ovlivňovat jejich průběh. Cíle: Cílem výzkumu bylo popsat vzorce užívání sociálních sítí u mladých dospělých s poruchou příjmu potravy, kteří docházeli do Centra Anabell. Dalším cílem výzkumu bylo zaměřit se na možné nadměrné užívání sociálních sítí a závislost na nich. Cílem výzkumu bylo také prozkoumat interakce mezi užíváním sociálních sítí a poruchou příjmu potravy. Soubor: Výběr souboru proběhl formou záměrného účelového výběru přes instituce. Klienti z Centra Anabell ve věku 20-35 let byli osloveni na jaře 2022 formou e-mailové žádosti. Reagovalo 19 zájemkyň a všechny byly zařazeny do výzkumu. Metody: Byl zvolen kvalitativní typ výzkumu. Ke sběru dat byly zvoleny dvě metody. Dotazník obsahoval údaje o poruchách příjmu potravy a zdravotním stavu, diagnostický nástroj Social Media Addiction Scale a sociodemografické údaje. Druhou metodou byl polostrukturovaný rozhovor. Data z rozhovoru byla analyzována využitím zakotvené teorie....
Sebepojetí žáka mladšího školního věku se specifickými poruchami učení
Šrůmová, Zuzana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce nabízí pohled na sebepojetí dětí mladšího školního věku se specifickými poruchami učení. Na devíti konkrétních příkladech dokládá, jaké faktory ovlivňují budování sebepojetí a jak se vyvíjely jednotlivé osudy sledovaných dětí. Teoretická část v propojení vývojové psychologie, sociologie a pedagogiky staví pojmový a myšlenkový základ, spočívající v charakteristice dítěte mladšího školního věku především z hlediska jeho smyslového, kognitivního a emočního vývoje, vývoje a způsobu budování sebepojetí člověka, resp. dítěte, a komplexního pohledu na specifické poruchy učení. V praktické části jsou popsány kazuistiky devíti žáků, které autorka měla možnost po dobu dvou let sledovat a pozorovat jejich vývoj. Jedná se o 9 žáků pátých tříd (7 chlapců a 2 dívky) na jedné škole. Práce podává podrobný pohled na sféry úspěchu těchto dětí, jejich pojímání sebe sama, pozici v kolektivu a jedinečnost jejich příběhu a osobnosti.
Utváření národní identity vojvodinských Maďarů v literárních a publicistických textech v meziválečném období minulého století
Matela, Matěj ; Gál, Eugen (vedoucí práce) ; Pelikán, Jan (oponent)
Bakalářská práce má za cíl prezentovat vývoj utváření národní identity vojvodinských Maďarů v období mezi dvěma světovými válkami, zejména pak na jejich literární činnosti. První část práce je zaměřena na historicko-společenskou situaci Maďarů v Jugoslávii, tj. jakými způsoby se proměnil jejich život po ratifikaci Trianonské smlouvy a včlenění do Království SHS, dále nastínění politických práv, situace ve školství, apod. Následující kapitola podává obraz literární a publicistické činnosti. V této části práce jsou definovány hlavní literární směry, jsou uvedena zásadní periodika a antologie a nejdůležitější osobnosti, které v období mezi dvěma válkami formovaly kulturní život Vojvodiny. Závěr bakalářské práce se na základě beletrie, publicistických textů a s využitím literatury odborné (jedná se zejména o práce maďarských autorů působících ve Vojvodině) věnuje hlavnímu tématu, tj. budování národní identity Maďarů žijících v meziválečné Jugoslávii, resp. tomu, jak tyto osobnosti nahlížely na existenci vojvodinské literatury a vlastní národní/regionální identitu.
Sebepojetí žáka mladšího školního věku se specifickými poruchami učení
Šrůmová, Zuzana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce nabízí pohled na sebepojetí dětí mladšího školního věku se specifickými poruchami učení. Na devíti konkrétních příkladech dokládá, jaké faktory ovlivňují budování sebepojetí a jak se vyvíjely jednotlivé osudy sledovaných dětí. Teoretická část v propojení vývojové psychologie, sociologie a pedagogiky staví pojmový a myšlenkový základ, spočívající v charakteristice dítěte mladšího školního věku především z hlediska jeho smyslového, kognitivního a emočního vývoje, vývoje a způsobu budování sebepojetí člověka, resp. dítěte, a komplexního pohledu na specifické poruchy učení. V praktické části jsou popsány kazuistiky devíti žáků, které autorka měla možnost po dobu dvou let sledovat a pozorovat jejich vývoj. Jedná se o 9 žáků pátých tříd (7 chlapců a 2 dívky) na jedné škole. Práce podává podrobný pohled na sféry úspěchu těchto dětí, jejich pojímání sebe sama, pozici v kolektivu a jedinečnost jejich příběhu a osobnosti.
Zkušenost žáků 2. stupně ZŠ se specifickými poruchami učení
JIŘIČKOVÁ, Renata
Tématem diplomové práce jsou specifické poruchy učení. Práce je zaměřena na zkušenosti žáků druhého stupně základních škol se specifickými poruchami učení. Práce je rozčleněna na dvě části, čtyři kapitoly. První kapitola teoretické části pojednává obecně o specifických poruchách učení. Druhá kapitola se zaměřuje se na výskyt specifických poruch, metody práce a hodnocení žáků s poruchami učení. Třetí kapitola se zabývá sebehodnocením žáků se specifickými poruchami. Praktická část je zaměřena na výzkumné šetření. Věnuje se tomu, jak žáci druhého stupně základních škol rozumějí svým obtížím v učení. Nakolik je reflektují, zda ovlivňují jejich sebeobraz a začlenění do kolektivu. Jádrem diplomové práce je práce s jednotlivými rozhovory, jejich rozbor, interpretace.
The Portrayal and Self-Image of Holden Caulfield of The Catcher in the Rye
FIBINGEROVÁ, Aneta
Cílem práce je analýza dvou možných pohledů na Holdena Caulfielda, protagonisty románu J. D. Salingera Kdo chytá v žitě ? jeho náhledu na sebe sama a jeho vnějšího vyobrazení. Jeho sebeobraz bude analyzován na základě Holdenova vnímání sebe sama (zdrojem informací budou Holdenovy výroky a představy o jeho vlastní osobě), zatímco rozbor vnějšího vyobrazení se bude zabývat objektivními faktory ? motivací hlavního hrdiny a vliv jeho postoje a rodiny na situaci, ve které se nachází.
Vztah mezi sebepojetím a mírou prožívaného stresu u studentů vysokých škol
MAJDIČOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá problematikou sebepojetí a stresu, konkrétně vztahem mezi sebepojetím studentů a prožíváním stresových situací, které souvisejí s vysokoškolským vzděláváním. Vymezení teoretických souvislostí si klade za úkol uvést základní pojmy a znalosti spojené s touto tématikou. Studium na vysoké škole se považuje za náročnou zátěžovou situaci, která může u některých studentů vyvolat celou řadu problémů. V intenzitě prožívání stresu však existují značné interindividuální rozdíly - buď si může osobnost vůči kritickým situacím vytvářet různé obranné mechanismy, nebo je plně zvládat konstruktivním prožíváním a jednáním. Cílem empirické části této práce bylo zjistit, jaký je vztah mezi sebepojetím studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a prožíváním stresových situací souvisejících se studiem na vysoké škole. Informace potřebné ke zpracování kvantitativního výzkumu byly získány metodou dotazování. Použitou technikou byl vlastní dotazník, který vyplňovali studenti denního i kombinovaného studia. Z výzkumu vyplynulo, že mezi těmito dvěma proměnnými existuje středně silná závislost, tzn. nízké hodnoty sebepojetí odpovídají spíše vysokým hodnotám stresového prožívání. Dále bylo zjištěno, že stresové prožívání nejvíce souvisí se zkouškovou situací nebo veřejným projevem studenta před větší skupinou druhých lidí. Tato skutečnost naznačuje, že situace, které přímo souvisí s hodnocením, vytváří u studentů nejvíce napětí. Proto by bylo vhodné, aby studenti znali různé techniky předcházení a zvládání stresu, a tím se pokusili toto napětí dál redukovat až odstranit. Adekvátní sebepojetí je důležitou podmínkou psychické vyrovnanosti a spokojenosti s vlastním životem, proto by při řešení tohoto problému mohla také významně přispět odborná psychologická péče při poradnách na vysokých školách.
Filosoficko - etické aspekty ve výchově a vzdělávání
VOJTĚCH, Milan
Obsahem a smyslem práce je zmapování historického vývoje vztahu pedagogů a dětí a nesporný kvalitativní posun směrem k potřebám a možnostem dítěte (resp. žáka). V rámci tohoto vývoje představuje bohatou škálu názorů a směrů a to z oblasti nejen pedagogiky ale také psychologie, filosofie a teologie. Na příkladech ukazuje zjevné i méně zjevné chyby a nedostatky, kterých se jak v minulosti, tak i dnes dopouštějí, nebo mohou dopouštět ti, kteří se na výchově a vzdělávání dětí podílejí a snaží se poskytnout (navrhnout) určitý návod, ja by bylo možno se těchto nedostatků vyvarovat, či je alespoň zredukovat. V práci jsou hojně citovány nosné myšlenky předních odborníků z výše jmenovavých oborů, které zde slouží jako určité vodítko a potvrzení směru, kterým se autor práce vydal.
Seniorky ve společnosti
SUCHOMELOVÁ, Věra
Práce se zabývá postavením seniorek ve společnosti, a to obecně ve společnosti západního typu, ale zejména v české společnosti.Teoretická část popisuje problematiku týkající se aktivního přístupu k životu ve stáří jako významné podmínky sociálního zdraví seniorek (a seniorů obecně), mýty vztahující se ke stáří, přibližuje možnosti, které mají seniorky a senioři v tomto směru v České republice, a zejména nastiňuje okruhy problémů seniorek v současné době, která preferuje mladickost a sexuální atraktivitu. Praktická část obsahuje výzkum Seniorky v katolické církvi, který mapuje aktivní přístup k životu, životní styl a životní spokojenost katoliček starších šedesáti pěti let a všímá si případných odlišností plynoucích z různého vzdělání, stavu či velikosti bydliště seniorek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.